Zmiana Koloru

Koloru Samochodu

Totalna Zmiana

Oto propozycja dla ciebie – całkowita zmiana koloru auta. Jest to dość nowy trend na rynku polskim, ale w szybkim tempie zdobywający coraz to szersze grono zwolenników. Polega na oklejeniu prawie wszystkich elementów samochodu specjalną folią, zmieniając tym samym jego kolor. Przy naklejaniu pomija się tylko elementy ,na których nie trzyma się folia czyli np. uszczelki, elementy plastikowe, listwy itp.

Nasza firma korzysta głównie z produktów firmy ORACAL oraz 3M. Po aplikacji folii samochód ma zmieniony kolor, trudny do odróżnienia od prawdziwego lakieru. Folia jest zawijana do środka karoserii, tak aby krawędzie były jak najmniej niewidoczne. W ofercie posiadamy folie błyszczące, matowe, metalizowane, modny ostatnio carbon czy perła.

Bezpieczny

Proces zmiany koloru jest całkowicie odwracalny, co oznacza, że w każdym momencie można wrócić do pierwotnego koloru auta.

Zabezpiecza

Folia zabezpiecza lakier przed szkodliwym działaniem czynników zewnętrznych, można tym samym zwiększyć wartość auta przy sprzedaży.

Design

Dzięki folii można uzyskać ciekawe efekty wizualne, niedostępne przy zwykłym lakierowaniu, np. poprzez użycie folii typu carbon albo chrom, mat lub perła.

Bez Śladu

Po demontażu folii nie pozostają ślady kleju na lakierze

Pielęgnacja

Pielęgnacja karoserii pokrytej folią nie różni się od pielęgnacji karoserii lakierowanej.

Najlepsza jakość materiałów

Uwaga

Informacje dotyczące maksymalnej szacowanej trwałości materiałów nie stanowią prawnie wiążącej gwarancji, rękojmi ani podstawy do dochodzenia roszczeń z innego tytułu. Informacje te oparto na praktycznym doświadczeniu związanym z prowadzeniem prób odporności na działanie typowych czynników atmosferycznych, zarówno w warunkach laboratoryjnych jak i naturalnych. Przedstawionych danych nie można odnosić bezpośrednio do maksymalnej szacowanej trwałości dla każdego (dowolnego) pojazdu ze względu na szeroki zakres możliwych oddziałujących czynników (m.in. dodatkowych czynników mechanicznych i chemicznych).

W przypadku oklejania całych pojazdów maksymalną szacowaną trwałość określa się zasadniczo na podstawie danych dotyczących ekspozycji poziomej.

3 Przygotowanie

W celu osiągnięcia jak najlepszych rezultatów należy podjąć następujące działania przygotowawcze:

3.1 Sprawdzenie powierzchni pojazdu

Kolorowe folie ORAFOL® można naklejać wyłącznie na pojazdy, których powłoki lakiernicze są całkowicie wysuszone i w doskonałym stanie. W razie wątpliwości należy przed naklejeniem folii zasięgnąć porady u producenta pojazdu lub w specjalistycznym warsztacie lakierniczym.

Kolorowymi foliami ORAFOL® można oklejać wyłącznie powłoki lakiernicze osiągające wynik 0 (zero) w badaniu przyczepności do podłoża metodą siatki nacięć (wg normy PL-EN ISO 2409). W innym przypadku istnieje ryzyko, że przyczepność górnej warstwy lakieru do kolorowej folii ORAFOL® będzie większa niż przyczepność pomiędzy poszczególnymi warstwami powłoki lakierniczej, co mogłoby prowadzić do odwarstwienia lub innego uszkodzenia powłoki. Należy również upewnić się, że lakier danego pojazdu jest zgodny z zaleceniami producenta pojazdu. W razie wątpliwości należy przed naklejeniem folii zasięgnąć porady u producenta pojazdu lub w specjalistycznym warsztacie lakierniczym.

Ważne jest także, aby powłoka lakiernicza była wolna od uszkodzeń wywołanych przez rdzę, ogień, uderzenia kamieni, od zadrapań, pęknięć związanych ze starzeniem się lakieru, itp.

Kolorowe folie ORAFOL® można naklejać na elementy wykonane z tworzyw sztucznych pod warunkiem, że są one polakierowane lub mają idealnie gładką powierzchnię. W przeciwnym razie przyczepność kolorowej folii ORAFOL® do podłoża może być znacznie niższa od zakładanej. W razie wątpliwości należy przeprowadzić następującą próbę wodną przed aplikacją folii na podłoże z tworzywa sztucznego: Zwilżyć powierzchnię z tworzywa wodą. Jeśli ściekająca woda tworzy krople, nie zaleca się oklejania podłoża folią. Jeśli natomiast woda ścieka nie tworząc wyraźnych kropli, można okleić podłoże.

3.2 Wybór rodzaju folii

Kolejnym etapem jest wybór folii na potrzeby konkretnego zastosowania.

a) do aplikacji na trudnych powierzchniach o zróżnicowanej (trójwymiarowej) geometrii, np. z nitami i głębokimi przetłoczeniami, wymagających doskonałej podatności na obróbkę i możliwości oklejania na gorąco:

Folie wylewane (bez kleju mikrostrukturalnego)

b) do aplikacji na pojazdach lub elementach pojazdów bez skomplikowanych kształtów i załamań:

Folie kalandrowane, folie strukturalne (Premium Structure Cast) oraz folie z klejem mikrostrukturalnym (Rapid Air)

W razie wątpliwości należy skontaktować się ze sprzedawcą.

Folie o barwach jasnych i kolorowe folie metaliczne charakteryzują się mniejszą siłą krycia niż folie ciemne. Z tego powodu ciemne podłoże może wpływać na odbiór barwy jasnych lub jasno-metalicznych kolorowych folii ORAFOL®. Należy z wyprzedzeniem upewnić się czy wybrany kolor folii ORAFOL® może zapewnić pożądany efekt na docelowym podłożu

3.3 Kontrola wybranej kolorowej folii ORAFOL®

Przed aplikacją należy sprawdzić czy na wybranej kolorowej folii ORAFOL® nie występują widoczne wady lub skazy. W przypadku ich stwierdzenia nie należy stosować folii, lecz skontaktować się ze sprzedawcą.

Należy pamiętać, że reklamacje związane z wadami kolorowych folii ORAFOL® istniejącymi przed aplikacją nie będą rozpatrywane.

Do oklejenia jednego obiektu należy stosować kolorowe folie ORAFOL® pochodzące z tej samej partii produkcyjnej (której numer znajduje się na krawędzi spodu folii). Nie należy stosować kolorowych folii ORAFOL® pochodzących z różnych partii ani też łączyć ich z materiałami innych producentów na tym samym obiekcie, ponieważ może to mieć wpływ na proces obróbki lub na efekt końcowy.

Niewykorzystane próbki zastosowanych folii ORAFOL® (ok. 20 x 30 cm), wraz z pełnymi oznaczeniami na marginesie, należy zachować do celów dokumentacyjnych.